لوبیا سبز
نوشته شده توسط : حمیدم

لوبیا ، دانه یا غلاف برخی از گیاهان حبوبات خاص خانواده Fabaceae است. جنس Phaseolus و Vigna هر کدام از لوبیا های شناخته شده دارای چندین گونه هستند ، اگرچه تعدادی از گونه های مهم اقتصادی را می توان در جنس های مختلف در کل خانواده یافت. سرشار از پروتئین و تهیه مقادیر متوسط ​​آهن ، تیامین و ریبوفلاوین ، لوبیا در سراسر جهان برای پخت و پز به صورت تازه یا خشک استفاده می شود.

لوبیا (Phaseolus vulgaris)
لوبیا (Phaseolus vulgaris)
والتر چاندوها
حبوبات نخود Pisum sativum. پیپود غلاف نخود فرنگی را نشان می دهد که نخود فرنگی را نشان می دهد.
BRITANNICA QUIZ
این یا آن؟ میوه در مقابل سبزیجات
طاووس
اکثر انواع لوبیا یا به صورت بوته ای درست یا بوته کوهنوردی رشد می کنند ، اما چند نوع مهم از نوع میانی هستند. کوتوله ها و نیم دانه ها بطور گسترده رشد می کنند. هنگامی که نوع کوهنوردی برای غلافهای نابالغ آن رشد می کند ، تسهیل مصنوعی برای تسهیل برداشت محصول لازم است. واریته ها از نظر اندازه ، شکل ، رنگ و فیبروز یا حساسیت غلافهای نابالغ بسیار متفاوت است. به طور کلی ، ارقام رشد یافته برای بذرهای بالغ خشک ، غلاف هایی تولید می کنند که بیش از حد فیبر هستند و در هر حالت توسعه قابل خوردن هستند. بیشتر لوبیا های خوراکی بازده نسبتاً کمی از دانه های بالغ یا دانه هایی دارند که از کیفیت کم غذایی برخوردار هستند. رنگهای بذر از رنگ سفید تا سبز ، زرد ، برنزه ، صورتی ، قرمز ، قهوه ای و بنفش تا سیاه به رنگ های جامد و الگوهای متضاد بی شماری متغیر است. شکل بذر از تقریباً کروی گرفته تا مسطح ، کشیده و کلیه شکل است. غلاف ها سایه های مختلف سبز ، زرد ، قرمز و بنفش دارند و به رنگ قرمز یا بنفش پاشیده می شوند. شکل غلاف از صاف تا دور ، صاف تا نامنظم و مستقیم تا به شدت خمیده متغیر است. طول از 75 تا 200 میلی متر (3 تا 8 اینچ) یا بیشتر است.

سویا (Glycine max) مهمترین اقتصادی لوبیا در جهان است که پروتئین گیاهی را برای میلیون ها نفر از مردم و مواد تشکیل دهنده آن برای صدها محصول شیمیایی فراهم می کند. دانه های سویا گیاهان شاخه ای هستند و از ارتفاع از چند سانتی متر تا بیش از 2 متر (6/6 فوت) دارند. گلهای خود بارور به رنگ سفید یا سایه ای از بنفش هستند و بذرهایی تولید می کنند که می توانند به رنگ زرد ، سبز ، قهوه ای ، سیاه یا دوتایی باشند. دانه های سویا ماده اصلی موجود در توفو هستند و در تعدادی از محصولات صنعتی و دارویی و همچنین منبع غذایی برای حیوانات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

سویا (گلیسین حداکثر).
سویا (گلیسین حداکثر).
© chungking / Fotolia
لوبیای مشترک (Phaseolus vulgaris) از نظر دوم سویا و از نظر آمریکای مرکزی و جنوبی است. انواع مختلف P. vulgaris وجود دارد ، از جمله انواع مختلف باغ معمولي مانند قطب ، اسنپ ، رشته و حبوبات بوته. در کشورهای مختلف به آن لوبیای فرانسوی ، لوبیا لوبیا یا کلیه گفته می شود. با این حال ، در ایالات متحده ، لوبیای کلیه به یک نوع خاص اشاره دارد که به طور قطع کلیوی است و قرمز ، قرمز تیره یا سفید است. لوبیای سبز ، لوبیا آنازازی ، لوبیا دریایی ، لوبیای سیاه ، لوبیای شمالی ، لوبیای کلیوی ، لوبیا پینتو و لوبیای کانلینی همه انواع گونه ها هستند. برخی از انواع لوبیا معمولی فقط برای دانه های خشک رشد می کنند ، بعضی دیگر فقط برای غلاف های نابالغ خوراکی ، و برخی دیگر برای دانه ها ، نابالغ یا بالغ. این لوبیا به طور برجسته در غذاهای آمریکای لاتین و کرئول ظاهر می شود ، گرچه انواع آن معمولاً در غذاهای مختلف دنیا استفاده می شود. خواص چای سبز

لوبیا سبز
لوبیا سبز
لوبیای سبز (Phaseolus vulgaris).
وانکو
با اشتراک خود از نسخه اول 1768 ما به محتوای منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.
امروز مشترک شوید
سوم از اهمیت ، لوبیای اصلی اروپا ، اگرچه در ایالات متحده آمریکا کمتر شناخته شده است ، اما لوبیای وسیع یا گاوزبان (Vicia faba) است. لوبیا وسیع هوای گرم را تحمل نخواهد کرد. در تابستان فقط در قسمت های خنک منطقه معتدل و در طول زمستان در قسمت های گرمتر رشد می کند. بر خلاف سایر لوبیا های ذکر شده ، انجماد جزئی را تحمل می کند. این گیاه از 60 تا 150 سانتی متر قد (2 تا 5 پا) بلند است و دارای چند شاخه است. ساقه و شاخه ها پر از برگ های کوتاه گلبرگ هستند. غلافها در خوشه های زیر بغل برگها تقریباً درست است. دانه ها بزرگ و به طور نامنظم مسطح هستند.

لوبیا فوا
لوبیا فوا
غلاف لوبیای پهن یا لوبیا فوا (Vicia faba). همزیستهای لوبیای فوا و سایر حبوبات با باکتریها ، مانند ریزوبیوم ، ترکیبات نیتروژن را تشکیل می دهند که توسط گیاهان قابل استفاده هستند ، که به نوبه خود توسط حیوانات نیز مصرف می شوند.
© Esin Deniz / stock.adobe.com
از مرکزی ام





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: